Výroba plastů v Evropě, největší společnosti a jejich nabídka

Created by Monika Sojka | |   Znalosti o Bekuplastu

Výroba plastů v Evropě dosáhla v roce 2018 rekordní výše více než 62 milionů tun vyrobeného zboží. Největší poptávka po těchto druzích plastů je na trhu s obaly a také na trhu se stavebními materiály a v automobilovém průmyslu. Společnosti zabývající se jejich výrobou věnují velkou pozornost otázkám životního prostředí a přijímají opatření k efektivnějšímu využívání plastů. V tomto článku si povíme o rozsahu jejich výroby v Evropě a o největších lídrech v oboru.

Neváhejte s otázkami!

Jsme zde, abychom na ně odpověděli a pomohli vám lépe poznat naši nabídku. Váš zájem o naši firmu bekuplast je pro nás prioritou. Klikněte na tlačítko vedle – těšíme se na vaši zpětnou vazbu!

Největší evropští výrobci plastů

V Evropské unii vyrábí plasty více než 60 000 společností. V tomto ohledu je nesporným lídrem společnost Amcor, která vyrábí obaly v podstatě na všechno. Od léků přes hnojiva až po maso a zeleninu. Tato společnost se sídlem v Austrálii má více než 300 továren ve 43 zemích na pěti kontinentech. Druhým v pořadí je rakousko-německý konglomerát Alpla Werke, který z polymerů vyrábí plastové obaly na šampony, mycí prostředky, motorové oleje nebo kečupy. Mezi další nepřehlédnutelné výrobce patří společnosti Sealed Air Corporation a Coveris, které vyrábějí obaly na potraviny a konzervační prostředky.

Na našem vlastním dvorku jsou také společnosti, jejichž výsledky a kvalita práce jsou chvályhodné. Nemohli jsme nezmínit naši společnost bekuplast, která patří k předním evropským výrobcům řady plastových palet, vík a přepravek na ovoce a zeleninu, ale také na maso, pečivo, cukrovinky, lahve nebo přepravky pro zahradnictví. Jedním z největších v Evropě je také Grupa Azoty, která vyrábí melanimu, piliamid-6 a polyacetal, které se používají k výrobě nádobí, kuchyňských obalů a příborů. Polští výrobci plastů zaměstnávají ve výrobě celkem více než 150 000 lidí, což představuje více než 10 % zaměstnanosti na evropské úrovni. Mnoho výrobků vyráběných na polském trhu se vyváží do Německa, České republiky, Itálie, na Ukrajinu, do Litvy nebo Rakouska.

Plastikářský průmysl v Evropě

Poptávka po plastech v Evropě neustále roste. Množství plastů spotřebovaných ke zpracování představuje v evropském měřítku přibližně 8 % poptávky. Polsko se v tomto ohledu řadí na šesté místo za Německo, Francii, Itálii, Španělsko a Velkou Británii. Poptávka po plastech ze strany zpracovatelů neustále roste, což přispívá k dynamickému rozvoji tohoto odvětví, které je velmi důležitým odvětvím hospodářství jak pro Polsko, tak pro celou Evropu. Nálada v plastikářském průmyslu je obecně pozitivní, nicméně se začínají objevovat první problémy, které by mohly otřást stabilní pozicí evropského zpracovatelského průmyslu. Na to má neúměrný vliv situace v Německu, kde se ekonomika v současné době nachází ve špatném období. Klesá vývoz i dovoz uměle vyráběných produktů, takže výrobní aktivita podniků v poslední době klesá. Německo však v tomto ohledu není osamocené. Nezaměstnanost začala růst i v Itálii, která je druhou nejvýznamnější zemí z hlediska evropského zpracování plastů. Každou chvíli se v médiích, v Evropském parlamentu a ve společnosti živě diskutuje o výrobě plastů. Tato skutečnost má také velký dopad na situaci podniků, které se výrobou těchto produktů zabývají. Každoroční průzkumy a zprávy o veřejném mínění ukazují klesající akceptaci plastů. To je nepochybně špatná zpráva pro jejich výrobce a distributory. Evropský parlament a evropské vlády se snaží tyto nálady zmírnit a zavádějí opatření, která mají řešit obavy spotřebitelů a přesvědčit je, aby nepřestali používat uměle vyrobené výrobky. K tomu mají napomoci omezení týkající se výrobků na jedno použití, jako jsou například nákupní tašky.

Plastikářský průmysl v Evropě má i přes některé obtíže a různé překážky velký význam pro kontinent i zbytek světa. Prošel několika menšími otřesy, ale vždy se dokázal ubránit a udržet si silnou a stabilní pozici. Odborníci z oboru se shodují, že Polsko se může stát gigantem jako výrobce plastů, pokud bude pozorně sledovat své konkurenty, rozpozná potřeby trhu a přizpůsobí tomu své aktivity. Vyhlídky jsou zajímavé, takže nejdůležitější je nepromarnit svou šanci.

 

Autor příspěvku: Mgr:

Monika Sojka - marketingová specialistka